Η ισορροπία ανάμεσα στην ευκαιρία και στη φούσκα

Η αγορά ακινήτων είναι σαν να περπατάς σε τεντωμένο σχοινί. Από τη μία η “ευκαιρία”. Από την άλλη η “φούσκα”.Κάτω, δεν υπάρχει δίχτυ.                     Η “ευκαιρία” είναι το αγαπημένο παραμύθι της πιάτσας. Κάθε ακίνητο που βγαίνει προς πώληση είναι “ευκαιρία”. Δυάρι στην Κυψέλη; Ευκαιρία.
Μονοκατοικία με υγρασία στην Καλλιθέα; Ευκαιρία. Στα χαρτιά, όλα πουλιούνται σαν να είναι η τελευταία μεγάλη κίνηση πριν το τρένο χαθεί“φούσκα” είναι ο μόνιμος εφιάλτης. Κάθε φορά που οι τιμές ανεβαίνουν, όλοι βλέπουν το τέλος να πλησιάζει. Μερικοί ορκίζονται ότι το έχουν ξαναζήσει. Το 2008, το 2012, το 2020. Η φούσκα είναι πάντα εδώ, αλλά σπάνια σκάει θεαματικά. Συνήθως ξεφουσκώνει αργά, αφήνοντας τους πιο αφελείς να ψάχνουν τι πήγε στραβά.

Η αλήθεια;
Η ευκαιρία και η φούσκα είναι δίδυμα. Η μία πουλάει όνειρα, η άλλη πουλάει τρόμο. Κι η αγορά χρειάζεται και τα δύο για να δουλεύει. Ο έξυπνος παίκτης ξέρει ότι η ευκαιρία δεν είναι ο τίτλος της αγγελίας. Δεν είναι το “μόνο για λίγες μέρες” ούτε το “τιμή ευκαιρίας”.
Η πραγματική ευκαιρία είναι κρυμμένη στα δεδομένα, στα συμβόλαια, στις λεπτομέρειες που δεν ανεβαίνουν στο Instagram.

Η φούσκα, από την άλλη, δεν είναι πάντα κακή. Για κάποιους είναι το σήμα να φύγουν. Για άλλους είναι το σήμα να μπουν, πριν κλείσει η πόρτα.
Το παιχνίδι είναι να καταλάβεις πότε είσαι στο σωστό σημείο — κι αυτό σπάνια το λέει η αγορά φωναχτά.

Η ισορροπία ανάμεσα στα δύο είναι λεπτή. Χρειάζεται μάτι. Χρειάζεται εμπειρία. Και κυρίως, χρειάζεται να μην πιστεύεις τα ίδια σου τα λόγια όταν πουλάς. Η αγορά ακινήτων είναι γεμάτη ευκαιρίες που δεν είναι ευκαιρίες και φούσκες που δεν είναι καταστροφές.
Το κόλπο είναι να περπατάς στο σχοινί και να μην κοιτάς κάτω.

Avatar photo

editor
Τον λένε Mr. B. Δεν είναι brand. Είναι πρόσωπο. Δεν ψάχνει followers. Ψάχνει αναγνώστες που μπορούν να διαβάζουν πίσω από τις λέξεις. Δεν τον νοιάζει να τον συμπαθείς. Τον νοιάζει να ξέρεις τι συμβαίνει στην αγορά — όχι αυτό που φαίνεται στις ειδήσεις. Η αλήθεια δεν είναι πάντα όμορφη. Αλλά αξίζει να την ξέρεις. Έχει δει agents να ανεβαίνουν και να καίγονται. Έχει δει πελάτες να κάνουν τις καλύτερες και τις χειρότερες κινήσεις της ζωής τους. Και αν συνεχίζεις να τον διαβάζεις, σημαίνει πως μέσα σου ξέρεις το ίδιο πράγμα με εκείνον.